Johan in Zuid-Amerika

Guayaquil

Gisteren was een vermoeiende dag, niet zozeer omwille van mijn drukke activiteiten, maar eerder omwille van het effect van de jetlag. Maar al bij al valt het nog mee en voel ik me nu ok in het nieuwe ritme. 's Middags ben ik een hapje gaan eten en kwam ik terecht in iets wat je niet anders kan omschrijven als een openbare kantine. Echt zo'n plek waar de locals tijdens hun lunchpauze iets gaan eten. Op aanraden van de Lonely Planet bestelde ik de Almuerzo, wat eigenlijk net zoveel wil zeggen als 'Plat du jour'. En dan moest ik nog kiezen tussen pescada con salat en nog iets wat ik eigenlijk niet goed verstond. De ober toonde het mij, maar omdat ik niet echt kon identificeren wat het was koos ik maar voor zekerheid. Pescada is vis, dus dat zou wel meevallen. En eigenlijk was het nog niet zo slecht. Een lekker soepje, rijst met gefrituurde vis en een beetje salade. Voor 2 USD mag een mens niet klagen. En vandaag zitten mijn darmen nog in de juiste volgorde, da's dus dik ok

Laughing
.

Daarna ben ik een kathedraal gaan bezoeken, bij de officina de turismo langs geweest voor de uren van de bus naar Montanita en wat gaan wandelen langs de Malecon. Ondertussen ook nog wat genoten van het enthoesiasme van de Ecuadorianen die op elke hoek van de straat, in elk cafe en restaurant massaal voor hun tv zaten omdat Ecuador tegen Bolivië speelde. 3-1 gewonnen, dus het was feest. Daarna terug naar mijn hotel en wat liggen vechten tegen de jetlag en naar het tennis gekeken. Wickmayer naar de halve finale !!

Veel valt er hier niet echt te doen, dus vandaag wordt waarschijnlijk ook een rustig dagje. Het wordt hier wel warmer en warmer precies, dus alles op het gemakje he. Straks naar het oude stadsdeel wat wel mooi schijnt te zijn, maar voor de rest is het hier een stad als een ander. Ik kijk al uit naar morgen wanneer ik de bus neem naar Montanita en mijn gastgezin. Weg uit de stad en naar het strand en de surf scene, yeah baby! Maar dat lezen jullie de volgende keer dan wel weer.

Reacties

Reacties

Donnea

Gigi - veel plezier ginder!!!

Philippe

Hey GiGi, je hebt het daar precies al best naar je zin. Gene stress. Niet vergeten af en toe een fotootje te posten, zeker van de surf stranden!

P

Nele

Hey Gigi! Terwijl Toon en ik zitten stenen te kappen, volle kruiwagens zitten te versleuren, parket te schuren, te verven en behangen denken we veel aan jou, lucky bastard :-)!!
Groetjes!!

ilse gysen

broerie, ik geef je één tip "mottilium instant" wanneer die darmen raar beginnen doen want een pamper is nogal ongemakkelijk en warm dacht ik zo.
Ferre heeft vandaag zijn eerste match voetbal gespeeld (pluimpjes VK Huldenberg _meerbeek) 12-6 verloren maar hij heeft de ziel uit zijn lijf gelopen echt waar!
groetjes ilse en co

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!