Johan in Zuid-Amerika

Buenos Aires is passie

Mijn laatste dagen zijn geteld op dit prachtige continent. En gelukkig kan ik deze doorbrengen in Buenos Aires. Zelfs de zon is nu van de partij, dus kan ik volop de stad verkennen.

Gisteren hebben we ons weer aangesloten bij een gratis BA tour. Deze keer werden we langs een aantal oorlogsmonumenten geleid (de Malvinas, je weet wel) en gingen we ook een kijkje nemen in de chiquere buurten, waar het wemelt van de nose- en boob jobs. Verhoudingsgewijs is Buenos Aires de stad waar het meeste plastische chirurgie wordt uitgevoerd ter wereld. De porteños zijn blijkbaar bezeten door hun uiterlijk en als het dan ook nog goedkoop is ...

Nadien repten we ons naar een Tango show. Die stond eerst niet op het programma, maar van deze ingeving op het laatste moment heb ik allerminst spijt. Ik wist niet goed wat er van te verwachten, maar ik kan gerust zeggen dat ik aangenaam werd verrast. In een prachtige zaal (Voor de geïnteresseerden, www.piazzollatangoshow.com)werd er vlak voor ons (we hadden een tafeltje aan het podium) een show van topklasse opgevoerd.

Drie dansparen, een zanger, zangeres en een zeskoppig orkest gaven het beste van zichzelf. Ik had ditnog nooit gezien, maar dit was pure passie. Van de zang kon ik verstaan dat het over liefde en verdriet ging, maar de dans was zo expressief dat het plaatje volledigklopte. En wat een elegantie en snelheid van uitvoering bij die dansers, echtde kers op de taart van mijn verblijf in deze stad. Buenos Aires is tango !

Vandaag was een rustig dagje, alhoewel ik heel wat kilometers te voet heb afgelegd. nog een laatste kans om wat uithoekjes van deze prachtige stad te bezoeken. Van de haven tot de Jardin Botanica, langs de hippodroom en zo terug naar de hostal. En ondertussen heb ik ook nog een bezoekje gebracht aan de barber shop La Epoca. Ik had hierover gelezen in het vliegtuig. Dit is een barbierwaar je nog een scheerbeurt kan krijgen op de traditionele manier, temidden van een interieur dat je terugbrengt naar de jaren 30.

Een heel ritueel, maar Ignacio heeft dat prima gedaan en met een babyvelletje kon ik nadien opnieuw op weg.

Vanavond was er blijkbaar ook nog een betoging aan de gang voor werkzekerheid en tegen corruptie. Van onze gids hadden we enkele dagen geleden geleerd dat er over heel het jaar genomen ongeveer 2 tot 3 betogingen per dag worden georganiseerd in Buenos Aires. In de periode van de militaire dictatuur konden mensen hun mond niet open doen, en dat proberen ze nu blijkbaar te compenseren. Enkele maanden geleden werd erzelfs geprotesteerd tegen de Mexicaanse griep (grippa porcina) :-).

Soit, omwille van de betoging van vanavond zat heel het verkeer muurvast, en al die porteños maar toeteren en roepen.

Als afsluiter heb ik mezelf daarnet nog een laatste keer getrakteerd op een heerlijk steak diner met een flesje wijn. Ik denk dat ik goed ga slapen :-)

Morgen is het dus tijd om afscheid te nemen van dit prachtige continent. Wat er wordt beweerd in al die reisgidsen is waar, Zuid-Amerika is gemaakt om te reizen en laat een onvergetelijke indruk na. Die 3 maanden zijn voorbijgevlogen, maar ik zal nog lang kunnen nagenieten van alle herinneringen. Ik heb er van genoten en kan iedereen aanraden ooit hetzelfde te doen.

Bedankt om mijn reislog te lezen en tot binnenkort in België!

Reacties

Reacties

Els*

Ook voor jou moet dat n onvergetelijk avontuur zijn geweest..!
Bedankt om ons zo vurig je verhalen te vertellen, ik geloof dat er vele mensen op het thuisfront van mee hebben genoten!!
Neem rustig je tijd om je in ons belgenlandje terug aan te passen en hou vooral de mooie en warme herinneren aan jullie trip stevig vast en geniet!!

Warme knuffel, Els

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!