Johan in Zuid-Amerika

Mendoza ... ciudad de vino

Mendoza was de plek waar ik mijn dikke schat zou weerzien. Ik moest eerst nog wel twee vluchten nemen vanuit Salta, maar na 7 weken zouden we elkaar weerzien. Stipt op tijd komen we allebei ongeveer gelijktijdig aan op de kleine luchthaven en al snel zie ik een warm aangekleed meisje met een grote koffer zoekend rondkijken. Mijn hart was al een tijdje sneller aan het slaan, maar nu gaat het full speed. Wat geweldig om terug bij Caroline te zijn.

Na al die emoties (niet geschikt voor gevoelige lezers) nemen we een taxi naar het centrum van Mendoza. Wat is het hier verschrikkelijk warm! Even later kunnen we inchecken in ons hotelletje en nog een hapje gaan eten. We zijn allebei moe en eten dus naar Argentijnse normen om 18h al ontzettend vroeg. Een eenvoudige Lomito Completo (steak sandwich) waar we eigenlijk een complete voetbalploeg mee te eten hadden kunnen geven. De volgende dag was eigenlijk een recupereerdagje voor Caroline, want ze heeft er tenslotte een hele dag reizen opzitten. Eerst gaan we wat info verzamelen in het plaatselijk toeristisch bureau. En net als we dat gaan doen, komen we Katrien tegen die ervoor had gekozen om de reis tussen Salta en Mendoza met de bus af te leggen. Na 20h reizen heeft ze dan toch besloten om ook in ons hotel te verblijven. In de namiddag trekken we gezamenlijk naar een of ander park dat door een of andere Fransman is ontworpen (ik had gids moeten worden, ik weet het). Het is ondertussen super warm geworden en in het park proberen we wat schaduw op te zoeken om wat af te koelen. Hoe is het weer trouwens in België?

Cool

Daarna gaat het weer naar een lekker steak restaurant, voor een dikke steak en een lekker wijntje. Als we aan tafel zitten krijg ik ineens een microfoon onder mijn neus geduwd. Blijkbaar een lokaal tv ploegje dat wat toeristen interviewt en hen vraagt naar hun indrukken over Mendoza. In mijn beste Spaans krijg ik min of meer gezegd dat ik het hier wel leuk vind en dat vooral het eten en de wijn een aanrader zijn. Ook Caroline en Katrien moeten eraan geloven en als afsluiter moeten we gezamenlijk zeggen : Vengan a Mendoza !

De toeristen zullen nu waarschijnlijk in groten getale toestromen

Laughing
.

De volgende dag gaan we er volledig voor. Fietsen en wijnproeven, een ideale combinatie, ook al kan het wel gevaarlijk worden met dit warme weer.

We trekken erop uit met de bus naar Maipu, een dorp in de buurt van Mendoza waar je op enkele kilometers afstand de ene bodega na de andere aantreft. Na een goeie 25km fietsen hebben we een bezoek gebracht aan 3 bodegas en een chocolaterie en hebben we 5 wijntjes kunnen proeven. De Malbec in bodega Di Tomasso was mijn persoonlijke favoriet. Daarna met het openbaar vervoer terug naar de stad en in de avond hebben we het dan maar wijselijk bij wat frisdrank gehouden.

Ondertussen hebben we het wel gezien in Mendoza en besluiten we te verkassen richting Uspallata, een bergdorp op een afstand van 2u rijden.

Reacties

Reacties

stephanie

In Buenos Aires moet ge een "Bife de lomo" gaan eten in de Calle Defensa, restaurant: DESNIVEL. Een voos kot, maar den beste bife da ge ooit gegeten hebt! Is ons toen we daar waren, aangeraden door een echte Porteño! (inwoner van Buenos Aires). Geniet ervan en geeft nen dikke kus aan Caroline!! Fie & Luis

Johan

Dat gaan we zeker doen als we daar zijn, bedankt voor de tip. Caroline is net vertrokken in Santiago (ik loop wat achter met mijn verhalen). Dikke kus terug!

Elke

Hey GG!!!!!
Schandalig dat ik me nu pas meld, maar wees gerust: Danny en ik volgen je avonturen op de voet!! Ik heb in ons departement een Chileense collega die bij al je foto's steeds een extra verhaal kan vertellen... om me nog meer jaloers te maken, hé!!!! Wat dat wijn proeven betreft: breng maar een aantal fleskes mee voor onzen instuif. Of een schoon sjakosjke uit Mendoza!!!!!!!!!!!!!!!!! Blij te horen dat de tortelduifjes herenigd zijn! Ik denk niet dat het nu nog een "schoolreiske" is, hé Vevunder! XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!